Fast food w stylu fit, czyli burger na detoksie i najlepsze guacamole z awokado

3
2951
burger na detoksie

Tego czego boję się w dietach i detoksach najbardziej, to, że codziennie będę jeść sałatę z marchewką jak mały króliczek. Perspektywa wcinania przez cały tydzień zieleniny popijanej czystą woda może odstraszyć skutecznie nawet najbardziej zapaloną do bycia fit osobę. No bo ileż można wpierniczać zdrowe i mdłe żarcie? 

Bałam się tego bardzo, do póki ponad rok temu nie postanowiłam sobie, że w końcu zacznę tak serio zdrowo żyć. To nie jest nieuzasadniony strach, wiesz, że najbardziej nam smakuje to co znamy, do czego jesteśmy przyzwyczajeni, że najlepiej nam się gotuje to do czego nie potrzebujemy książki kucharskiej, ale co umiemy przygotować z zamkniętymi oczami.

Bałam się tego wszystkiego dopóki – nie zaczęłam próbować nowych przepisów. 

Wiesz najtrudniejszy jest ten pierwszy krok, potem każdy kolejny wydaje się być łatwiejszy. Przez ten rok spróbowałam kilku nowych produktów, gdzie byłam przekonana, że w życiu mi nie posmakują, że na pewno, ale to na pewno nie będę tego jeść. Okazało się, że tak, niektóre nigdy nie będą w mojej kuchni, ale wiele z nich jem teraz na co dzień i je uwielbiam. Wszystko to kwestia jak je przygotujesz i doprawisz. Nie można się też zrażać po pierwszym razie, raz nie wyszło, ale może inny sposób przygotowania czy doprawienia sprawi, że to polubisz.

Tak było u mnie z awokado, jadłam je wcześniej, ale mi nie smakowało, dopóki sama sobie nie zrobiłam z niego guacamole. A przy przepisie, który mam dziś dla Ciebie pierwszy raz spróbowałam komosy ryżowej. Niby już od kilku miesięcy miałam ją w swojej kuchni, z zamiarem ugotowania, ale jakoś sama jej nazwa mnie odstraszała i wolałam gotować to co znam, niż spróbować czegoś nowego.

Trzeciego dnia detoksu jaglanego, pisałam Ci w ostatnim wpisie, że zaczęłam go w poniedziałek i mam zamiar wytrzymać tydzień. Dziś jest 4 dzień i powiem Ci, że jest o wiele lepiej niż przypuszczałam, że będzie. Na początku zrobiłam sobie jadłospis na cały tydzień, żeby nie znudzić się ciągłym jedzeniem kaszy jaglanej z owocami i sałaty z marchewką. Postanowiłam się trzymać mojej listy posiłków choćbym miała coś zrobić, spróbować i wyrzucić – gdyby było mega niezjadliwe 😉 Wczoraj był ten dzień, kiedy na obiad zaplanowałam sobie burgera z komosą ryżową. Moje obawy co do jej smaku się nie sprawdziły, jest na prawdę dobra, takie połączenie ryżu z kaszą, mało tego ze smakiem zjadł też ją mój mąż. Natomiast Antosi coś nie podeszła, ale nic, może następnym razem zrobię ją z sosem i jej zasmakuje.

Burger jest mega pyszny, połączenie różnych smaków – słodyczy ananasa, ostrości guacamole i rukoli – no mówię Ci petarda. Dla mnie to numer jeden tego detoksu! Wiem, że po przeczytaniu sposobu jego przyrządzenia od razu przestraszy Cię słowo grillowane i czas jaki myślisz, że będziesz musiała w to włożyć. Powiem Ci od razu, że zamiast grillować możesz usmażyć na patelni, ale jeśli masz w domu patelnie grillową lub grill elektryczny to warto to zrobić. Wbrew pozorom nie trwa to długo, a dla tego smaku warto.

 

Fit Burger

 

składniki:

pierś z kurczaka lub indyka

1 szkl. ugotowanej komosy ryżowej

ananas

papryka

 

awokado

rukola

przyprawy według uznania

curry, kurkuma

Komosę ryżową ugotuj według przepisu na opakowaniu. Pierś z kurczaka zamarynuj min.1 godzinę, przyprawiając ją solą, pieprzem, curry, kurkumą (nadadzą jej orientalny smak) słodką papryką i dodatkiem oliwy. Rozgrzej grill i piecz mięso z obu stron, możesz go usmażyć na patelni lub upiec w piekarniku. Ananasa pokrój na plastry około 1 cm i grilluj z obu stron, aż lekko zmięknie. Paprykę pokrój na kawałki posól i też grilluj. Awokado możesz pokroić na plastry i tak włożyć do burgera, natomiast ja robię z niego guacamole i wolę tą wersję, bo tworzy świetny sos do tego dania. Wszystko ułóż jedno na drugim według swojego uznania. Może dodać kiełki, pomidora, sałatę lub to na co masz ochotę.

 

Guacamole z awokado

Dojrzałe awokado rozgniatam widelcem, polewam sokiem z cytryny, solę, pieprzę i dodaję rozgnieciony czosnek, ja dodaję min. 2 ząbki, ale to zależy od Ciebie ile go dodasz, jeśli wolisz łagodniejszy smak dodaj tylko 1 jeśli lubisz ostrzejszy dodaj więcej. Ja taką pastą smaruję chleb lub wafle ryżowe. Niebo w buzi.

dietetyczny burger guacamole z awokado najlepsze guacamole z awokado

SMACZNEGO !

Jeśli spodobał Ci się ten wpis będzie mi szalenie miło jeśli:

- polubisz i udostępnisz go dalej

- zostawisz komentarz.

Chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami?

Koniecznie polub nas na Facebooku, dodatkowo dużo zdjęć, których nie pokazuję na blogu znajdziesz na naszym profilu na Instagramie.

3 KOMENTARZE

  1. Kocham smak awokado, ostatnio lubię najbardziej pokrojone i podane jedynie z solą, z lenistwa chyba 😉 ale też od jakiegoś czasu nie mogę znaleźć dojrzałego, albo kamienie bez smaku albo już podgniłe 😞

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here